רעיונות לעיצוב הבית

עולם עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לנוח ונגיש מאד עבור לא מעט אנשים. יתרה מכך – יש אפשרויות רבות לאנשים לעצב בעצמם או לבחור את הפריטים והרהיטים לפי מה שמוצא חן בעיניהם ותואם לטעם האישי שלהם. כיום אפשר להשיג חפצי נוי יפים, יוקרתיים ומגוונים ולהפוך תוך כמה שעות את הבית לפנינה עיצובית של ממש. כאשר בוחנים את האפשרויות, מודדים באופן מדויק את החלל וקונים בדיוק את מה שמתאים – אין ספק שהבית ייראה במיטבו וגם התחושה בו תהיה טובה ונעימה.

ראשית צריך להחליט מה סגנון העיצוב הרצוי. אמנם יש סגנונות מוכתבים ונפוצים אך אין זה אומר שחייבים לדבוק בעקרונות שלהם וכמובן שכל אדם יכול לעצב את הבית שלו כרצונו. חנות הרהיטים אולטימה למשל, מספקת סוגים שונים של רהיטים המתאימים לכל שימוש ולכל חלל בבית ובכל אחד מהם אפשר למצוא את המאפיין העיצובי הייחודי, זה שיעשה את ההבדל לעומת רהיטים אחרים. הרי כל חדר צריך את תכונות העיצוב הייחודיות שלו אך חשוב שיהיה קו מקשר בין החדרים והעיצובים השונים.

רעיונות לעיצוב הבית

להלן כמה רעיונות שאפשר וכדאי לחשוב עליהם כאשר מתחילים בתהליך של עיצוב הבית:

  • עיצוב כפרי – סגנון זה מתאפיין בשימוש בעץ טבעי ללא צבע נוסף. הדוגמא של העץ עצמו מביאה איתה תחושה של חמימות ונעימות שקשה להשיג באמצעים מלאכותיים אחרים. עיצוב זה עשוי להתאים למי שרוצה לדמות את המראה של הבית למראה של בקתה ביער, עיצוב שייראה כאילו נלקח היישר מסיפורי אגדות.
  • עיצוב מודרני – בניגוד לעיצוב הכפרי – סגנון זה מאופיין בשימוש מועט בלבד (אם בכלל) בעץ ושימוש רב מאד באלמנטים העשויים מקורות מתכת. עיצוב זה דומה בעיני אנשים רבים לעיצוב מסחרי או תעשייתי אך כאשר הוא משתלב בתוך הבית פנימה – הוא נותן מראה מיוחד ומעניין.
  • התבססות על צבע – לא חייבים כאמור להיצמד לסגנון מוכר. אפשר להחליט שוחרים ברהיטים וחפצי נוי שונים שכל אחד מהם יהיה בצבע אחר או בגוון אחר. כך העם האישי של בעל הדירה או של בני המשפחה יבוא לידי ביטוי בדרך הטובה ביותר.
  • כל אחד מעצב את החדר שלו – אפשר וכדאי לשתף גם את הילדים הצעירים במשפחה בתהליך העיצוב ולתת להם אפשרות לבחור דבר אחד או שניים. כך הם ירגישו שיש להם חלק במראה של הבית ויהיו קושרים לחדר שלהם, לרהיטים ולחפצים שלהם.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *