עיצוב הבית בזול – אפשרי?

עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לעצב את הבית בלי להוציא על זה סכום גבוה של כסף. למזלם של אנשים רבים כיום אפשר לעצב באופן עצמאי או לרכוש פריטים שהמחיר שלהם לא גבוה וכך לעצב את הבית ללא ליווי מקצועי. אמנם לא יהיה זה עיצוב מושלם, מוקפד וכזה שייראה שבוצע בליווי של מעצב פנים מקצועי אך אין ספק שכאשר מי שגר בבית מעורב בתהליך – יהיה לו מאוחר יותר הרבה יותר נעים להתגורר בבית ולהיות גאה בתוצאה שהשיג.

נשאלת השאלה – איך מעצבים את הבית בזול. התשובות לכך טמונות במגוון עצום של חנויות שאפשר לרכוש בהן חפצים, פריטי נוי, רהיטים וקישוטים במחירים שווים לכל נפש. אין זה אומר שצריך להתפשר על עיצוב שגרתי או משמים אלא דווקא ההיפך הוא הנכון – אפשר למצוא לא מעט פריטים יפים, ייחודיים ומקוריים מבלי שהם יעלו הרבה. בחנות הרהיטים אולטימה, למשל אפשר למצוא רהיטים המתאימים לכל סגנון עיצוב, לכל חדר וכמובן לכל תקציב. כאשר הרהיטים נרכשים מחנות בעלת שם ומוניטין הנותנת אחריות ושירות לאחר המכירה – אין ספק שהקנייה תהיה כדאית.

מה כדאי לדעת על עיצוב הבית בזול?

אחד העקרונות החשובים ביותר בעולם עיצוב הפנים הוא ההוספה של חפצים קטנים שעושים הבדל גדול. לא חייבים לפעמים תמונה יקרה או צביעה של הקיר כולו – לעיתים מספיק להוסיף פריט נוי קטן עם בעל צבע מעניין או מקורי שיכניס אור או יביא השפעה שלא הייתה בחלל בהיעדרו. כאשר משקיעים זמן ומחשבה במציאת החפצים שיתאימו לכל אזור בחדר או בבית – אין ספק שהתוספת הקטנה שלהם תעשה את ההבדל ופתאום הבית ייראה מעוצב, שיקי, צבעוני ומעניין.

חפצים, רהיטים ופריטים זולים שעושים הבדל גדול מתאימים לא רק לחדרי השינה אלא גם לסלונים, לאזור של פינת האוכל וכמובן במטבח. בכל מקום שמניחים אותם הם ישנו את המראה מהקצה אל הקצה ואי אפשר יהיה להתעלם מנוכחותם. הגאונות שבפשטות. זו הסיבה שעיצוב הבית לא חייב להיות תהליך ארוך ויקר אלא אפשר להשיג את המטרות גם עם מחשבה יצירתית ותקציב מוגבל.

התוצאה לא תאחר לבוא. כאשר מעצבים את הבית בזול אין המשמעות שהעיצוב יהיה פחות איכותי או מעניין. אמנם מדובר בטעם אישי אבל גם מכרים או קרובי משפחה שיגיעו לבקר לא יוכלו להסתיר את ההתפעלות שלהם מהעיצוב המעניין והמראה שהושג לגמרי לבד.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *